De FX heeft een vernieuwd onderwijsconcept!

In plaats van werken met traditionele methodes voor wereldoriëntatie gaan wij dit schooljaar in de groepen 1 t/m 8 werken met de methode van GO! waarbij kennis centraal staat. Wereldoriëntatie, taal, burgerschap, digitale geletterdheid, wetenschap, natuur en techniek, kunst en cultuur worden in samenhang aangeboden binnen uitdagende thema’s. We creëren een inspirerende leeromgeving waarbij het leren niet alleen boeiend is, maar ook aansluit bij de interesse en inbreng van onze leerlingen. Kinderen worden uitgedaagd om verbanden te leggen, op onderzoek uit te gaan en hun kennis te verbreden.

Binnen de thema’s van GO! vindt niet alleen kennisoverdracht plaats, maar bieden we ook volop ruimte voor creativiteit. Het thematisch werken wordt voornamelijk in de middagen aangeboden. In de ochtend ligt de nadruk op de basisvakken spelling en rekenen.

De eerste periode tot aan de herfstvakantie staan in het teken van de Gouden Weken en de groepsvorming. Na de herfstvakantie starten wij met het eerste thema van GO!

Nieuwsgierig geworden naar de methode van GO! U kunt alvast een kijkje nemen op de website van GO!

GO! - Geïntegreerd Onderwijs (geintegreerd-onderwijs.nl)

Ander nieuws

Hoera, de FX bestaat 100 jaar!

De Franciscus Xaveriusschool bestaat dit jaar alweer 100 jaar en dat gaan we groots vieren! Wij vieren deze mijlpaal met de ouders, kinderen en ons team.

Jeugdfonds Sport & Cultuur

Onze school werkt samen met het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Wil je je kind graag laten leszwemmen, dansen, voetballen, muziek maken of tekenen maar heb je niet genoeg geld? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur kan misschien de club voor je betalen.

Stichting Leergeld

Onze school werkt samen met Leergeld Haarlem-Zandvoort!